Protocol versus gevoel is even wennen
Bijna elke organisatie waar wij mee samenwerken heeft een agressieprotocol. Soms is dit een stoffig document, onderin de spreekwoordelijke la. Bij anderen is het een actueel en een regelmatig geüpdatet document. Bij vele wordt er niet naar gehandeld. Hoe zit dat bij...
AgressieWerk.nl en Valtes gaan samenwerken
AgressieWerk.nl gaat samenwerken met Valtes. Dit partnerschap richt zich op het verbeteren van de toegankelijkheid van informatie en ondersteuning voor mantelzorgers door middel van digitale oplossingen. Valtes is een jonge organisatie die zich richt op het juist...
Congres ‘Omgaan met agressie in de zorg’ 2024
Op 30 januari 2024 gingen Lucia Looijestijn en ik naar het congres Omgaan met agressie in de zorg. Er waren veel mensen. Veel mensen uit de zorg maar ook mensen zoals wij, trainers of anderen rond de zorg die met het onderwerp bezig zijn. Conclusie van de dag: het...
Als leidinggevende is een ‘open deur’ niet genoeg
“Mijn deur staat altijd open!”“Intimidatie, pesten… noem maar op… vertel het mij en ik zal luisteren!”“Ook als ík iets doe of zeg wat niet in de haak is, ik sta open voor feedback, ik hoor het graag!” ...is niet zo drempelverlagend als je denkt Dit is wat bestuurders,...
Zorgen voor jezelf als zorgverlener
Zowel frustratie als een burn-out is iets wat wordt opgebouwd. Stapelen Kijk bijvoorbeeld eens naar mevrouw Jansen. Zenuwachtig én gehaast is ze onderweg naar het ziekenhuis voor de uitslag van een test. De autobestuurder voor haar let niet op en laat het stoplicht...
Een zakelijk contact aanspreken op gedrag én de relatie behouden
Best spannend om te doen: een zakelijk contact aanspreken op gedrag waar jij je niet prettig bij voelt! Bijvoorbeeld een klant, of juist een leverancier. Je hebt de ander nodig, en die relatie wil je niet riskeren, toch? Nou, nee. Juist dat je elkaar nodig hebt is dé...
Waarborgen van de Coronaregels: Hoe stop je eindeloze discussies?
In deze tijden hebben veel instellingen iemand aan de deur om de mensen bij binnenkomst te wijzen op de coronaregels. De communicatie op de werkvloer met een ontevreden klant, cliënt, patiënt of collega is onder normale omstandigheden al een interessante uitdaging....
Agressie komt bij ons niet voor. (Of toch wel?)
Deze uitspraak hoor ik nogal eens als ik vertel dat ik ook agressietrainer ben. En dat begrijp ik heel goed. Geweld en problemen met agressief gedrag kwamen in mijn eigen organisatie, de rechtspraak, ook niet voor. Dacht ik. Roddelen en achterbaks gedrag op de...
Nepnieuws in tijden van Corona
In deze tijden van Social Media én het Coronavirus krijgen we werkelijk een wagonlading informatie te verwerken. Als trainer in workshops Mediawijsheid let ik automatisch op de kwaliteit en verspreiding hiervan. En zoals valt te verwachten; niet al het nieuws is even...
Gratis adviesgesprek
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over jullie huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wil je met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!
Heeft u een vraag?
Heb je een vraag over onze trainingen of ben je geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder!