Congres ‘Omgaan met agressie in de zorg’ 2024

Congres ‘Omgaan met agressie in de zorg’ 2024

Op 30 januari 2024 gingen Lucia Looijestijn en ik naar het congres Omgaan met agressie in de zorg. Er waren veel mensen. Veel mensen uit de zorg maar ook mensen zoals wij, trainers of anderen rond de zorg die met het onderwerp bezig zijn. Conclusie van de dag: het...

Lees meer
Als leidinggevende is een ‘open deur’ niet genoeg

Als leidinggevende is een ‘open deur’ niet genoeg

“Mijn deur staat altijd open!”“Intimidatie, pesten… noem maar op… vertel het mij en ik zal luisteren!”“Ook als ík iets doe of zeg wat niet in de haak is, ik sta open voor feedback, ik hoor het graag!” ...is niet zo drempelverlagend als je denkt Dit is wat bestuurders,...

Lees meer
Zorgen voor jezelf als zorgverlener

Zorgen voor jezelf als zorgverlener

Zowel frustratie als een burn-out is iets wat wordt opgebouwd. Stapelen Kijk bijvoorbeeld eens naar mevrouw Jansen. Zenuwachtig én gehaast is ze onderweg naar het ziekenhuis voor de uitslag van een test. De autobestuurder voor haar let niet op en laat het stoplicht...

Lees meer
Agressie komt bij ons niet voor. (Of toch wel?)

Agressie komt bij ons niet voor. (Of toch wel?)

Deze uitspraak hoor ik nogal eens als ik vertel dat ik ook agressietrainer ben. En dat begrijp ik heel goed. Geweld en problemen met agressief gedrag kwamen in mijn eigen organisatie, de rechtspraak, ook niet voor. Dacht ik. Roddelen en achterbaks gedrag op de...

Lees meer
Nepnieuws in tijden van Corona

Nepnieuws in tijden van Corona

In deze tijden van Social Media én het Coronavirus krijgen we werkelijk een wagonlading informatie te verwerken. Als trainer in workshops Mediawijsheid let ik automatisch op de kwaliteit en verspreiding hiervan. En zoals valt te verwachten; niet al het nieuws is even...

Lees meer
Spanning in de zittingzaal

Spanning in de zittingzaal

“Wie de vrede liefheeft, bereidt zich voor op de oorlog.” Dit was een gevleugeld zinnetje bij ons thuis. Mijn vader (1895-1970) was een beroepsmilitair, officier in het Nederlandse leger. Hij vond zichzelf een vredelievende man, maar hij moest niets hebben van het...

Lees meer
Een ontevreden cliënt is niet het einde van de wereld

Een ontevreden cliënt is niet het einde van de wereld

“Really, Hagrid, if you are holding out for universal popularity, I’m afraid you will be in this cabin for a very long time.” — Albus Dumbledore, Harry Potter and the Goblet of Fire Onlangs begon ik een training met vragen hoe het met de energie van de deelnemers was...

Lees meer

Gratis adviesgesprek

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over uw huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wilt u met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!

Heeft u een vraag?

Heeft u een vraag over onze trainingen of bent u geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen u graag verder!

Pin It on Pinterest

Share This