Zorgen voor jezelf als zorgverlener
Zowel frustratie als een burn-out is iets wat wordt opgebouwd. Stapelen Kijk bijvoorbeeld eens naar mevrouw Jansen. Zenuwachtig én gehaast is ze onderweg naar het ziekenhuis voor de uitslag van een test. De autobestuurder voor haar let niet op en laat het stoplicht...
Een zakelijk contact aanspreken op gedrag én de relatie behouden
Best spannend om te doen: een zakelijk contact aanspreken op gedrag waar jij je niet prettig bij voelt! Bijvoorbeeld een klant, of juist een leverancier. Je hebt de ander nodig, en die relatie wil je niet riskeren, toch? Nou, nee. Juist dat je elkaar nodig hebt is dé...
Waarborgen van de Coronaregels: Hoe stop je eindeloze discussies?
In deze tijden hebben veel instellingen iemand aan de deur om de mensen bij binnenkomst te wijzen op de coronaregels. De communicatie op de werkvloer met een ontevreden klant, cliënt, patiënt of collega is onder normale omstandigheden al een interessante uitdaging....
Agressie komt bij ons niet voor. (Of toch wel?)
Deze uitspraak hoor ik nogal eens als ik vertel dat ik ook agressietrainer ben. En dat begrijp ik heel goed. Geweld en problemen met agressief gedrag kwamen in mijn eigen organisatie, de rechtspraak, ook niet voor. Dacht ik. Roddelen en achterbaks gedrag op de...
Nepnieuws in tijden van Corona
In deze tijden van Social Media én het Coronavirus krijgen we werkelijk een wagonlading informatie te verwerken. Als trainer in workshops Mediawijsheid let ik automatisch op de kwaliteit en verspreiding hiervan. En zoals valt te verwachten; niet al het nieuws is even...
Spanning in de zittingzaal
“Wie de vrede liefheeft, bereidt zich voor op de oorlog.” Dit was een gevleugeld zinnetje bij ons thuis. Mijn vader (1895-1970) was een beroepsmilitair, officier in het Nederlandse leger. Hij vond zichzelf een vredelievende man, maar hij moest niets hebben van het...
Een ontevreden cliënt is niet het einde van de wereld
“Really, Hagrid, if you are holding out for universal popularity, I’m afraid you will be in this cabin for a very long time.” — Albus Dumbledore, Harry Potter and the Goblet of Fire Onlangs begon ik een training met vragen hoe het met de energie van de deelnemers was...
Een (on)gemakkelijke waarheid
Soms kom je een artikel tegen dat je echt raakt en nog een tijd bezig houdt. Dat gebeurde mij bij een recent artikel in de Volkskrant van dr. Arno Bisschop, arts en oprichter van TalentCare. Hij beschrijft hoe het ‘normaal’ is dat medisch specialisten de jongere...
Als leiders er het liefst ook op zouden willen slaan
Wij mensen kunnen elkaar beïnvloeden met emoties. Gedrag roept vaak gedrag op. In een goede bui zijn of lachen kan heel aanstekelijk werken. Zo is het ook met agressie. Zelfs bij agressietrainers gaat het interne vuurtje echt wel branden als ze geconfronteerd worden...
Gratis adviesgesprek
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over uw huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wilt u met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!
Heeft u een vraag?
Heeft u een vraag over onze trainingen of bent u geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen u graag verder!