Agressie gaat niet op vakantieDe zomer lijkt een raar moment om medewerkers een agressietraining te laten volgen. De helft is op vakantie, de andere helft heeft het extra druk en de tijdelijke krachten lijken de investering niet waard. Maar precies díe argumenten pleiten juist vóór een agressietraining. Hierbij 4 goede redenen om vooral tijdens de zomermaanden te investeren in de vaardigheden om met agressie om te gaan.

1 Ontevreden klanten door onderbezetting

Tijdens de vakantieperiode kampen organisaties met een krappe bezetting. Werk blijft liggen of medewerkers moeten met minder handen veel meer werk verzetten. Dit gaat vaak ten koste van een goede relatie met de klant of cliënt. Deze is immers niet op vakantie en wil gewoon goed geholpen worden.

2 Onervaren tijdelijke krachten

Juist onervaren krachten maken de grootste blunders in het omgaan met agressie en lastig gedrag. Dit is niet enkel vervelend voor henzelf, maar natuurlijk ook voor de klant of patiënt. Die maakt het niet uit dat het om een tijdelijke kracht gaat, hij rekent het simpelweg uw organisatie aan. 

3 Werkdruk en stress voor vaste medewerkers

Ook de vaste medewerkers ervaren meer stress doordat ze met minder of met minder ervaren collega’s (oproepkrachten, vakantiehulp, tijdelijke uitzendkrachten) het werk uitvoeren. Korte lontjes liggen op de loer. Niet alleen naar de klant of patiënt, maar zeker ook naar nieuwe collega’s!

4 Tevreden medewerkers zijn gezonde medewerkers

Door medewerkers ook nu te helpen in het omgaan met lastig en agressief gedrag voelt men zich gewaardeerd en serieus genomen. Onze trainingen dragen bij aan stressvrije en productieve dagen. Zo kan een ‘te drukke zomerperiode’, een prettige werkperiode worden. Zowel voor medewerkers als hun klanten of cliënten! 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Bel ons op 06-42170546 of stuur ons een bericht. Dan kijken we samen welke agressietraining u het beste kan helpen!

Met een zonnige groet van het AgressieWerkTeam

The following two tabs change content below.

Lucia

Agressietrainer
Sinds ik dertig jaar geleden begon in een vrouwenopvang in Amerika heeft mijn hele carrière gedraaid om de vele facetten van agressie en agressief gedrag. Als trainer heb ik ondertussen duizenden werknemers geholpen met hun kennis, zelfbeheersing en de vaardigheden voor het voorkomen en tegengaan van agressief gedrag. Duidelijk en vriendelijk, mét ruimte voor de ander. Het bijdragen aan het werkplezier van al deze mensen vind ik fantastisch. Is op uw werk agressie een probleem? Laat het mij weten!

Pin It on Pinterest

Share This