Apothekers veel last van agressief gedrag klanten
Apotheekmedewerkers zijn het afgelopen jaar veel tijd kwijt aan het goed uitleggen van de rekening die patiënten gepresenteerd krijgen. Patiënten begrijpen niet goed waarvoor zij betalen en zijn het vaak niet eens met de bedragen die in rekening worden gebracht....
Ongewenst gedrag in ziekenhuizen
Zes op de tien ondervraagden zeggen dat zij zijn geïntimideerd door een patiënt. Bijna net zo veel coassistenten zijn ongewenst benaderd door stafleden of specialisten. Uit het onderzoek blijkt dat men het niet altijd serieus neemt terwijl men zich wel geïntimideerd...
Het hoort er nou eenmaal bij
Zomaar een handvol incidenten waar veel mensen in de zorg zich in kunnen herkennen: boze patiënten en familieleden die geen zin hebben om te wachten, gaan schelden, kleineren, roddelen, spugen, schoppen en in het ergste geval krijg je soms een klap voor je kop. Voor...
Waar zouden we zijn zonder de man en vrouw op de trein?
De laatste maanden lezen we steeds meer nieuwsberichten over agressie tegen NS-personeel. Het is een trieste gewaarwording dat kennelijk steeds meer mensen denken dat schelden, fysiek geweld en dreigementen de juiste manieren zijn om om te gaan met een mens dat gewoon...
Meer geld tegen Agressie in de zorg
(Bron: ANP) Instellingen in de zorg krijgen meer geld om ze te helpen bij de aanpak van agressie. Het animo daarvoor is erg groot. Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) komt daarom dit jaar met nog eens 1 miljoen euro extra voor het Actieplan Veilig werken in de...
Pesten op de werkvloer: geen kinderspel
Op de website van AD vandaag een opvallend artikel dat eens te meer aantoont dat er qua gedrag op de werkvloer nog een flinke slag te maken valt. Werkgevers én werknemers onderschatten de desastreuze gevolgen van pesten op de werkvloer. De samenleving is er jaarlijks...
Meer aandacht nodig voor agressie bij publieksbalies
Klantencontact verloopt niet altijd vlekkeloos. Instanties waar werknemers direct contact hebben met klanten en burgers rapporteren helaas nog vaak agressief of onwenselijk gedrag. Vooral qua trainen van het personeel om hier mee om te gaan en het rapporteren van...
Yvonne Jaspers over Agressie
Ook dit seizoen slaagt de nieuwste editie van Boer Zoekt Vrouw er in om de kijker aan de buis en Social Media te kluisteren. Niet alleen kijken we naar de liefdesperikelen van vijf vrijgezelle boeren, we delen ook onze mening massaal op Twitter, Facebook en Instagram....
Column: Agressie op het spoor
Iedereen heeft dezer dagen natuurlijk een mening over het functioneren van Pro-Rail en de NS. Zodra het weer gaat tegenzitten en sneeuw of blaadjes gaan vallen lijken treinen bij bosjes niet meer te kunnen rijden. Niet vreemd dus dat veel mensen dan ongeduldig of...
Gratis adviesgesprek
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over jullie huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wil je met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!
Heeft u een vraag?
Heb je een vraag over onze trainingen of ben je geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder!