Agressie, meningen en soundbites

Agressie, meningen en soundbites

Nieuws op internet verspreidt zich snel, een snelheid met weinig geduld voor nuance. Het verspreidt zich van artikel tot blog tot soundbite tot twitter en weer terug, een route waarin vooral veel gevoel wordt gedeeld en weinig inhoud wordt gecontroleerd. Voor je het...

Lees meer
Hier is hij dan: de spuugkit

Hier is hij dan: de spuugkit

Op 12 april had Amsterdam een landelijke primeur: de eerste ‘ov- spuger’ stond voor de rechtbank. Ov-spuger? Jazeker. Via een zogenaamde spuugkit kan men tegenwoordig proberen het DNA van een spuger te achterhalen. Een spuugkit bevat een houder met een staafje waarmee...

Lees meer

Interview BNR-radio met Agressiewerk

BNR-radio vroeg Agressiewerk toelichting te geven op een verontrustend artikel over het onlangs verschenen TNO rapport Agressie op het werk 2014. Het rapport is geschreven in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken. Jaarlijks blijken 1,6 miljoen werknemers...

Lees meer

Een echt gesprek

Een intrigerende quote van Nelleke Noordervliet in de Trouw: “’Ze luisteren niet’ is de klacht van iemand die niet echt gehoord wil worden”. In de maatschappij van tegenwoordig zijn veel voorbeelden van discussies, protestacties, escalaties en rellen waarbij...

Lees meer

Agressie – ook de kleintjes tellen

Uit het niets verschijnende, heftige agressie heeft vaak al een flink voortraject gehad. Bij jezelf, maar ook bij de ander. Deze signalen zijn echter gemist of genegeerd. Door eerder alert te zijn heb je in een vroeg stadium meer mogelijkheden tot je beschikking om...

Lees meer

Klant is koning! Maar wat als deze zich misdraagt?

Veel aandacht afgelopen dagen voor agressief gedrag tegen winkeliers. In kranten, op de radio en op het nieuws. Elke dag horen wij tijdens de training hoe medewerkers onheus worden behandeld door de klant. En elke dag opnieuw raakt het mij als een medewerker...

Lees meer

5 Tips om er te zijn voor je collega

Veel mensen maken het helaas wel eens mee op het werk: dat lastige telefoongesprek, dat vervelende incident op de werkvloer, of het gevoel van een totale off-day. Wat is het op zo’n moment dan fijn dat je even bij je collega terecht kan om stoom af te blazen. Maar wat...

Lees meer

Apothekers veel last van agressief gedrag klanten

Apotheekmedewerkers zijn het afgelopen jaar veel tijd kwijt aan het goed uitleggen van de rekening die patiënten gepresenteerd krijgen. Patiënten begrijpen niet goed waarvoor zij betalen en zijn het vaak niet eens met de bedragen die in rekening worden gebracht....

Lees meer

Ongewenst gedrag in ziekenhuizen

Zes op de tien ondervraagden zeggen dat zij zijn geïntimideerd door een patiënt. Bijna net zo veel coassistenten zijn ongewenst benaderd door stafleden of specialisten. Uit het onderzoek blijkt dat men het niet altijd serieus neemt terwijl men zich wel geïntimideerd...

Lees meer

Gratis adviesgesprek

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over jullie huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wil je met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!

Heeft u een vraag?

Heb je een vraag over onze trainingen of ben je geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder!

Pin It on Pinterest

Share This