Agressie, meningen en soundbites
Nieuws op internet verspreidt zich snel, een snelheid met weinig geduld voor nuance. Het verspreidt zich van artikel tot blog tot soundbite tot twitter en weer terug, een route waarin vooral veel gevoel wordt gedeeld en weinig inhoud wordt gecontroleerd. Voor je het...
Hier is hij dan: de spuugkit
Op 12 april had Amsterdam een landelijke primeur: de eerste ‘ov- spuger’ stond voor de rechtbank. Ov-spuger? Jazeker. Via een zogenaamde spuugkit kan men tegenwoordig proberen het DNA van een spuger te achterhalen. Een spuugkit bevat een houder met een staafje waarmee...
Interview BNR-radio met Agressiewerk
BNR-radio vroeg Agressiewerk toelichting te geven op een verontrustend artikel over het onlangs verschenen TNO rapport Agressie op het werk 2014. Het rapport is geschreven in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken. Jaarlijks blijken 1,6 miljoen werknemers...
Een echt gesprek
Een intrigerende quote van Nelleke Noordervliet in de Trouw: “’Ze luisteren niet’ is de klacht van iemand die niet echt gehoord wil worden”. In de maatschappij van tegenwoordig zijn veel voorbeelden van discussies, protestacties, escalaties en rellen waarbij...
Agressie – ook de kleintjes tellen
Uit het niets verschijnende, heftige agressie heeft vaak al een flink voortraject gehad. Bij jezelf, maar ook bij de ander. Deze signalen zijn echter gemist of genegeerd. Door eerder alert te zijn heb je in een vroeg stadium meer mogelijkheden tot je beschikking om...
Klant is koning! Maar wat als deze zich misdraagt?
Veel aandacht afgelopen dagen voor agressief gedrag tegen winkeliers. In kranten, op de radio en op het nieuws. Elke dag horen wij tijdens de training hoe medewerkers onheus worden behandeld door de klant. En elke dag opnieuw raakt het mij als een medewerker...
5 Tips om er te zijn voor je collega
Veel mensen maken het helaas wel eens mee op het werk: dat lastige telefoongesprek, dat vervelende incident op de werkvloer, of het gevoel van een totale off-day. Wat is het op zo’n moment dan fijn dat je even bij je collega terecht kan om stoom af te blazen. Maar wat...
Apothekers veel last van agressief gedrag klanten
Apotheekmedewerkers zijn het afgelopen jaar veel tijd kwijt aan het goed uitleggen van de rekening die patiënten gepresenteerd krijgen. Patiënten begrijpen niet goed waarvoor zij betalen en zijn het vaak niet eens met de bedragen die in rekening worden gebracht....
Ongewenst gedrag in ziekenhuizen
Zes op de tien ondervraagden zeggen dat zij zijn geïntimideerd door een patiënt. Bijna net zo veel coassistenten zijn ongewenst benaderd door stafleden of specialisten. Uit het onderzoek blijkt dat men het niet altijd serieus neemt terwijl men zich wel geïntimideerd...
Gratis adviesgesprek
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over jullie huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wil je met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!
Heeft u een vraag?
Heb je een vraag over onze trainingen of ben je geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder!