Lucia Looijestijn
Agressie als rode draad
Agressie loopt als een rode draad door mijn vijfendertig jaar aan werkervaring. Zo zag ik de impact van machteloosheid in een Women Rescue Shelter (Boston, Massachusetts). Via empowerment trainingen leerde ik hoe zelfvertrouwen kan groeien door anders te denken over eigenwaarde en assertiviteit. En als psychotherapeute heb ik jarenlang de kracht van contact en wederzijds luisteren gezien en overgebracht.
Dit gaf voldoening, maar ik kon er nog te weinig in kwijt. Ik wilde de kracht van wat ik had geleerd aan méér mensen overbrengen! Daarom besloot ik agressietrainer te worden. En nu geef ik al meer dan 12 jaar groepstrainingen in omgaan met agressief en lastig gedrag.
Agressief gedrag ontstaat in mijn ervaring vaak omdat we niet goed (kunnen) luisteren naar elkaar, door stress, onbegrip of gebrek aan tijd. In mijn agressietrainingen leer ik deelnemers goed naar zichzelf te luisteren en tegelijkertijd beter naar de ander te luisteren. Belangrijk hierbij is inzicht en grip op je eigen (instinctieve) reacties en emoties. Dit stelt je in staat met zelfvertrouwen duidelijk én vriendelijk te blijven communiceren tijdens situaties waarin emoties anders hoog kunnen oplopen.
Voor mij staat AgressieWerk.nl voor samenwerking met passie. Passie die zich vertaald in betrokkenheid. Betrokkenheid die zorgt voor contact. En dat contáct zorgt weer voor resultaat en plezier!
“Als je écht contact maakt en je laat zien in de interactie met anderen, kunnen er juweeltjes ontstaan.”
Klant is koning! Maar wat als deze zich misdraagt?
Veel aandacht afgelopen dagen voor agressief gedrag tegen winkeliers. In kranten, op de radio en op het nieuws. Elke dag horen wij tijdens de training hoe medewerkers onheus worden behandeld door de klant. En elke dag opnieuw raakt het mij als een medewerker...
5 Tips om er te zijn voor je collega
Veel mensen maken het helaas wel eens mee op het werk: dat lastige telefoongesprek, dat vervelende incident op de werkvloer, of het gevoel van een totale off-day. Wat is het op zo’n moment dan fijn dat je even bij je collega terecht kan om stoom af te blazen. Maar wat...
Apothekers veel last van agressief gedrag klanten
Apotheekmedewerkers zijn het afgelopen jaar veel tijd kwijt aan het goed uitleggen van de rekening die patiënten gepresenteerd krijgen. Patiënten begrijpen niet goed waarvoor zij betalen en zijn het vaak niet eens met de bedragen die in rekening worden gebracht....
Ongewenst gedrag in ziekenhuizen
Zes op de tien ondervraagden zeggen dat zij zijn geïntimideerd door een patiënt. Bijna net zo veel coassistenten zijn ongewenst benaderd door stafleden of specialisten. Uit het onderzoek blijkt dat men het niet altijd serieus neemt terwijl men zich wel geïntimideerd...
Waar zouden we zijn zonder de man en vrouw op de trein?
De laatste maanden lezen we steeds meer nieuwsberichten over agressie tegen NS-personeel. Het is een trieste gewaarwording dat kennelijk steeds meer mensen denken dat schelden, fysiek geweld en dreigementen de juiste manieren zijn om om te gaan met een mens dat gewoon...
Meer geld tegen Agressie in de zorg
(Bron: ANP) Instellingen in de zorg krijgen meer geld om ze te helpen bij de aanpak van agressie. Het animo daarvoor is erg groot. Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) komt daarom dit jaar met nog eens 1 miljoen euro extra voor het Actieplan Veilig werken in de...
Pesten op de werkvloer: geen kinderspel
Op de website van AD vandaag een opvallend artikel dat eens te meer aantoont dat er qua gedrag op de werkvloer nog een flinke slag te maken valt. Werkgevers én werknemers onderschatten de desastreuze gevolgen van pesten op de werkvloer. De samenleving is er jaarlijks...
Meer aandacht nodig voor agressie bij publieksbalies
Klantencontact verloopt niet altijd vlekkeloos. Instanties waar werknemers direct contact hebben met klanten en burgers rapporteren helaas nog vaak agressief of onwenselijk gedrag. Vooral qua trainen van het personeel om hier mee om te gaan en het rapporteren van...
Yvonne Jaspers over Agressie
Ook dit seizoen slaagt de nieuwste editie van Boer Zoekt Vrouw er in om de kijker aan de buis en Social Media te kluisteren. Niet alleen kijken we naar de liefdesperikelen van vijf vrijgezelle boeren, we delen ook onze mening massaal op Twitter, Facebook en Instagram....
Column: Agressie op het spoor
Iedereen heeft dezer dagen natuurlijk een mening over het functioneren van Pro-Rail en de NS. Zodra het weer gaat tegenzitten en sneeuw of blaadjes gaan vallen lijken treinen bij bosjes niet meer te kunnen rijden. Niet vreemd dus dat veel mensen dan ongeduldig of...
Gratis adviesgesprek
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over jullie huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wil je met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!
Heeft u een vraag?
Heb je een vraag over onze trainingen of ben je geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder!