Lucia Looijestijn

Agressie als rode draad

Agressie loopt als een rode draad door mijn vijfendertig jaar aan werkervaring. Zo zag ik de impact van machteloosheid in een Women Rescue Shelter (Boston, Massachusetts). Via empowerment trainingen leerde ik hoe zelfvertrouwen kan groeien door anders te denken over eigenwaarde en assertiviteit. En als psychotherapeute heb ik jarenlang de kracht van contact en wederzijds luisteren gezien en overgebracht.

Dit gaf voldoening, maar ik kon er nog te weinig in kwijt. Ik wilde de kracht van wat ik had geleerd aan méér mensen overbrengen! Daarom besloot ik agressietrainer te worden. En nu geef ik al meer dan 12 jaar groepstrainingen in omgaan met agressief en lastig gedrag.

Agressief gedrag ontstaat in mijn ervaring vaak omdat we niet goed (kunnen) luisteren naar elkaar, door stress, onbegrip of gebrek aan tijd. In mijn agressietrainingen leer ik deelnemers goed naar zichzelf te luisteren en tegelijkertijd beter naar de ander te luisteren. Belangrijk hierbij is inzicht en grip op je eigen (instinctieve) reacties en emoties. Dit stelt je in staat met zelfvertrouwen duidelijk én vriendelijk te blijven communiceren tijdens situaties waarin emoties anders hoog kunnen oplopen.

Voor mij staat AgressieWerk.nl voor samenwerking met passie. Passie die zich vertaald in betrokkenheid. Betrokkenheid die zorgt voor contact. En dat contáct zorgt weer voor resultaat en plezier!

“Als je écht contact maakt en je laat zien in de interactie met anderen, kunnen er juweeltjes ontstaan.”

Pesten op het werk neemt toe

Pesten op de werkvloer neemt toe. De pesters maken er misbruik van dat collega's door de economische tegenwind onzeker zijn over hun baan, en proberen zo hun eigen positie te verstevigen. Veel bedrijven doen niets tegen getreiter op de werkvloer. Nu is vaak de...

Column: Achter de beelden zit een verhaal

Met gemengde gevoelens heb ik afgelopen week het filmpje met de ‘tierende’ Jumbo medewerker gezien. Op het nieuws en op YouTube zie ik dat een bedrijfsleider behoorlijk kwaad is en met stemverheffing een klant de winkel uit wil werken. Als hem dit niet lukt, probeert...

Column: Wild West in het klaslokaal?

Iedereen had er vroeger wel één, de strenge leraar Duits of de autoritaire Lerares Frans waarbij je vooral geen ongein moest uithalen. In de klas heerste tucht en orde en iedereen die iets probeerde wachtte een strenge straf. Twintig jaar later kijken veel van die...

Kanye West geeft uitleg voor agressie

Kanye West heeft ervoor gekozen eens rustig met de paparazzi te gaan praten, in plaats van ze aan te vallen. De rapper moest vrijdag tanken en besloot aan de aanwezige fotografen even uit te leggen waarom hij in het verleden uit zijn slof is geschoten. Over zijn...

Column: Klantvriendelijk tegen Onbeschofte Passagiers

Het Parool: “Agressieve passagier groeiend probleem” “Personeel van vliegmaatschappijen krijgt steeds vaker te maken met intimidatie en bedreiging door reizigers. Stewards en stewardessen volgen agressietrainingen”. Aldus de krant. Klik hier voor hele artikel In dit...

Interview voor Cappuccino

Jurgen van den Berg interviewt Lucia Looijestijn over de rellen in Groot-Brittannië. In haar eentje verdedigde een stoere Britse vrouw haar winkel tegen doorgedraaide plunderaars. En dat zonder geweld te gebruiken, hoe deed ze dat? Lucia Looijestijn geeft commentaar...

Gratis adviesgesprek

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over jullie huidige situatie en het gewenste resultaat van een training. Wil je met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!

Heeft u een vraag?

Heb je een vraag over onze trainingen of ben je geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder!

Pin It on Pinterest

Share This