Lucia Looijestijn

Agressie als rode draad

Agressie loopt als een rode draad door mijn vijfendertig jaar aan werkervaring. Zo zag ik de impact van machteloosheid in een Women Rescue Shelter (Boston, Massachusetts). Via empowerment trainingen leerde ik hoe zelfvertrouwen kan groeien door anders te denken over eigenwaarde en assertiviteit. En als psychotherapeute heb ik jarenlang de kracht van contact en wederzijds luisteren gezien en overgebracht.

Dit gaf voldoening, maar ik kon er nog te weinig in kwijt. Ik wilde de kracht van wat ik had geleerd aan méér mensen overbrengen! Daarom besloot ik agressietrainer te worden. En nu geef ik al meer dan 12 jaar groepstrainingen in omgaan met agressief en lastig gedrag.

Agressief gedrag ontstaat in mijn ervaring vaak omdat we niet goed (kunnen) luisteren naar elkaar, door stress, onbegrip of gebrek aan tijd. In mijn agressietrainingen leer ik deelnemers goed naar zichzelf te luisteren en tegelijkertijd beter naar de ander te luisteren. Belangrijk hierbij is inzicht en grip op je eigen (instinctieve) reacties en emoties. Dit stelt je in staat met zelfvertrouwen duidelijk én vriendelijk te blijven communiceren tijdens situaties waarin emoties anders hoog kunnen oplopen.

Voor mij staat AgressieWerk.nl voor samenwerking met passie. Passie die zich vertaald in betrokkenheid. Betrokkenheid die zorgt voor contact. En dat contáct zorgt weer voor resultaat en plezier!

“Als je écht contact maakt en je laat zien in de interactie met anderen, kunnen er juweeltjes ontstaan.”

Meer IJsland op de werkvloer

sup·por·ter (de; m,v; meervoud: supporters) 1 iem. die een sportclub aanmoedigt; aanhanger Het EK voetbal zit er op. Drie weken lang hield het rollende balletje complete bevolkingsgroepen in zijn greep. Iedereen hoopte vurig op een overwinning van het eigen land. In...

Omdat agressie niet op vakantie gaat

De zomer lijkt een raar moment om medewerkers een agressietraining te laten volgen. De helft is op vakantie, de andere helft heeft het extra druk en de tijdelijke krachten lijken de investering niet waard. Maar precies díe argumenten pleiten juist vóór een...

Agressie, meningen en soundbites

Nieuws op internet verspreidt zich snel, een snelheid met weinig geduld voor nuance. Het verspreidt zich van artikel tot blog tot soundbite tot twitter en weer terug, een route waarin vooral veel gevoel wordt gedeeld en weinig inhoud wordt gecontroleerd. Voor je het...

Hier is hij dan: de spuugkit

Op 12 april had Amsterdam een landelijke primeur: de eerste ‘ov- spuger’ stond voor de rechtbank. Ov-spuger? Jazeker. Via een zogenaamde spuugkit kan men tegenwoordig proberen het DNA van een spuger te achterhalen. Een spuugkit bevat een houder met een staafje waarmee...

Interview BNR-radio met Agressiewerk

BNR-radio vroeg Agressiewerk toelichting te geven op een verontrustend artikel over het onlangs verschenen TNO rapport Agressie op het werk 2014. Het rapport is geschreven in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken. Jaarlijks blijken 1,6 miljoen werknemers...

Een echt gesprek

Een intrigerende quote van Nelleke Noordervliet in de Trouw: “’Ze luisteren niet’ is de klacht van iemand die niet echt gehoord wil worden”. In de maatschappij van tegenwoordig zijn veel voorbeelden van discussies, protestacties, escalaties en rellen waarbij...

Agressie – ook de kleintjes tellen

Uit het niets verschijnende, heftige agressie heeft vaak al een flink voortraject gehad. Bij jezelf, maar ook bij de ander. Deze signalen zijn echter gemist of genegeerd. Door eerder alert te zijn heb je in een vroeg stadium meer mogelijkheden tot je beschikking om...

Klant is koning! Maar wat als deze zich misdraagt?

Veel aandacht afgelopen dagen voor agressief gedrag tegen winkeliers. In kranten, op de radio en op het nieuws. Elke dag horen wij tijdens de training hoe medewerkers onheus worden behandeld door de klant. En elke dag opnieuw raakt het mij als een medewerker...

5 Tips om er te zijn voor je collega

Veel mensen maken het helaas wel eens mee op het werk: dat lastige telefoongesprek, dat vervelende incident op de werkvloer, of het gevoel van een totale off-day. Wat is het op zo’n moment dan fijn dat je even bij je collega terecht kan om stoom af te blazen. Maar wat...

Apothekers veel last van agressief gedrag klanten

Apotheekmedewerkers zijn het afgelopen jaar veel tijd kwijt aan het goed uitleggen van de rekening die patiënten gepresenteerd krijgen. Patiënten begrijpen niet goed waarvoor zij betalen en zijn het vaak niet eens met de bedragen die in rekening worden gebracht....

Gratis adviesgesprek

We komen graag praten om helder te krijgen wat nu de situatie is en wat het gewenste resultaat moet zijn van de training. Wilt u met ons sparren over de mogelijkheden? Bel 06-4217 0546 of vraag een gratis adviesgesprek aan!

Heeft u een vraag?

Heeft u een vraag over onze trainingen of bent u geïnteresseerd in een kosteloos en vrijblijvend gesprek? Bel 06-4217 0546 of stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij helpen u graag verder!

Pin It on Pinterest

Share This